Pomocník pro řešení problémů s Poski REAL

Přehled nabídek

 

Přehled nabídek

Přehled nabídek je řešený stejným způsobem jako všechny hlavní moduly. Svým rozvržením funkcí a ovládáním se podobá rozhraní Google.

V přehledu funguje systém nadřízenosti. Nabídky jsou viditelné v rámci své hierarchie od administrátora, po makléře. Tzn. administrátor vidí všechny nabídky včetně všech údajů, makléř jen své nebo svých podřízených.

TIP: Hierarchie viditelnosti se poruší tehdy, pokud se v posledním kroku zadání nabídky označí viditelnost všem. V tomto případě pak dojde k tomu, že základní údaje o nabídce (vyjma kontaktů na prodávajícího) uvidí všichni uživatelé v systému. Je-li k nabídce přiřazený spolupracující makléř, jsou práva pro spolupracujícího uživatele stejná jako pro vlastníka záznamu.

Rozdělení obrazovky přehledu nabídek do několika sekcí

  1. Sekce ovládání, ve které je možné nastavit, či zvolit:

    • Akci dané nabídky - akce označeného řádku z přehledu nabídek

    • Nápovědu modulu a přidání nové nabídky

    • Sekce nastavení - řazení záznamů, export do excelu, filtraci, nastavení


 

  1. Velikou pozornost věnujte v systému u jednotlivých modulů této nastavovací ikoně ,  přes kterou lze provést nastavení tohoto výpisu

  2. Rozdělení a význam záložek:
    Nabídky jsou rozděleny do jednotlivých záložek dle svého stavu, přičemž každá záložka má podúrovně dle vlastnictví záznamu (příklad aktivní nabídky)

  • V přípravě (nabídky, které jsou v přípravě a nikam se neexportují)
    • Všechny - Všechny aktivní viditelné nabídky v přípravě.

    • Moje – Moje aktivní nabídky, u kterých jsem vlastníkem.

    • Podřízených – Aktivní nabídky patřící mým podřízeným v rámci hierarchie.

    • Spolupracované – Aktivní nabídky, na kterých spolupracuji.

  • Aktivní nabídky (aktivní nabídky, které se exportují na realitní servery)
    • Všechny - Všechny aktivní viditelné nabídky.

    • Moje – Moje aktivní nabídky, u kterých jsem vlastníkem.

    • Podřízených – Aktivní nabídky patřící mým podřízeným v rámci hierarchie.

    • Spolupracované – Aktivní nabídky, na kterých spolupracuji.

    • Neaktivní (spící) – Nabídky, na kterých se 60 dní nepracovalo (i nadále se ale mohou exportovat na server).

  • Rezervované nabídky (nabídky, které jsou ve stavu rezervace)

    • Všechny - Všechny rezervované viditelné nabídky.

    • Moje – Moje rezervované nabídky, u kterých jsem vlastníkem.

    • Podřízených - Rezervované nabídky patřící mým podřízeným v rámci hierarchie.

    • Spolupracované – Nabídky v rezervaci, na kterých spolupracuji.

  • Návrh na vklad (nabídky ve stavu návrh na vklad)

    • Všechny - Všechny rezervované viditelné nabídky.

    • Moje – Moje rezervované nabídky, u kterých jsem vlastníkem.

    • Podřízených - Rezervované nabídky patřící mým podřízeným v rámci hierarchie.

    • Spolupracované – Nabídky v rezervaci, na kterých spolupracuji.

  • Zobchodované nabídky

    • Všechny - Všechny prodané viditelné nabídky.

    • Moje – Moje prodané nabídky, u kterých jsem vlastníkem.

    • Podřízených - Prodané nabídky patřící mým podřízeným v rámci hierarchie.

    • Spolupracované – Prodané nabídky, na kterých jsem spolupracoval.

    • Archivních uživatelů – Seznam prodaných nabídek uživatelů, kteří ve firmě ukončili činnost (v systému mají výpověď).

  • Archivované nabídky (nabídky, které se nepovedly, neuskutečněné případy, storna)

    • Všechny - Všechny archivní viditelné nabídky.

    • Moje – Moje archivní nabídky, u kterých jsem vlastníkem.

    • Podřízených - Archivní nabídky patřící mým podřízeným v rámci hierarchie.

    • Spolupracované – Archivní nabídky, na kterých jsem spolupracoval.

    • Archivních uživatelů – Seznam archivních nabídek uživatelů, kteří ve firmě ukončili činnost (v systému mají výpověď).

 

  1. Sekce vlastního výpisu nabídek:

  2. Výpis nabídek může mít různé sloupce v závislosti na nastavení a stavu nabídky. Kliknutím na fotografii nabídek dojde k přesměrování do náhledu, ve kterém lze provádět další pracovní úkony.

  3. Vedle fotografie v daném řádku je možnost využít funkci – hromadné akce. Například k odeslání emailů, hromadnému topování apod.

  4. TIP: Hromadné akce: Po označení záznamů pomoci checkboxů můžete se záznamy hromadně pracovat. Mezi užitečné funkce patří např. topování vybraných nabídek, zrušení vybraných nabídek, přeexportování vybraných nabídek apod. Jedná se tedy o značnou úsporu času při práci se systémem.

  5. Vpravo vedle fotografie je kromě čísla nabídky (realitní software má vlastní číselnou řadu) také ikona značící stav nabídky (stav se jednoduše zjistí po najetí na ikonu). Nepracuje-li se s nabídkou déle než 60 dnů, je nabídka označená symbolem .

  6. Další sloupce lze libovolně nastavit dle potřeby.

Nastavování sloupců:

  1. Každý uživatel má možnost si nastavit sloupce, dle svých preferencí. Toto nastavení se provede skrz ikonu nad sloupcem akce ve výpisu .

  2. Celý výpis je možné nastavit na maximálně 12 sloupcových bodů. Celkové obsazení je vidět v "obsazení celkem". Zapnutí či vypnutí provádíte za pomoci tlačítek  - a +.

  3. Další význam položek je následující:

    • Název – Název sloupce.

    • Obsazen - Určuje, kolik jednotlivých bodů bude sloupec zabírat v přehledech.

    • Rychlost - Určuje rychlostní dopad sloupce na celkovou rychlost načítání přehledů (1 - nízký dopad, 5 - vysoký dopad)

Sekce práce s náhledem (preview) nabídky

Náhled nabídky (preview) je zobrazený vpravo ve výpisu nabídek. Jedná se o rozšířený přehled informací k dané nabídce, který lze libovolně nastavit pro potřeby realitní kanceláře. Náhled lze vypnout / zapnout v horní navigační liště kliknutím na ikonu .

V náhledu se zobrazují dvě záložky, jejichž význam je:

  • Podrobnosti - Slouží k rychlému získání základních informací o nabídce. Využijete ho k lepší orientaci mezi záznamy bez nutnosti otevírat náhled nabídky.

  • Časová osa - Slouží k rychlému nahlédnutí, co se s daným záznamem dělo v čase. Skrz ikonu hodin je možné se dostat do detailního výpisu časové osy daného záznamu.

Akce záznamu:

Po kliknutí na ikonu akce záznamu v daném řádku se zobrazí možnosti práce s nabídkou specifikovanou níže. Viditelné akce se mění v závislosti na výši instalace, právech a stavu nabídky.  Pro lepší práci se systémem doporučujeme pracovat s náhledem nabídky.

  • Náhled – Rozklik do náhledu nabídky pro další práci.

  • Editovat – Vstup do prvního kroku editace nabídky.

  • Archivovat – Ukončení nabídky v případě storna.

  • Nová rezervace – Přesun nabídky do stavu rezervovaných.

  • Nová poptávka – Vytvoří poptávku pro nalezení podobných nabídek, vybraná nabídka se nebude párovat k vytvořené poptávce.

  • Náklady – Možnost zapsat účetní pohyby k dané nabídce.

  • Odeslat ohlasy – Navodí akci odeslání ohlasů v .pdf dokumentu prodávajícímu o aktivitě nabídky na realitních serverech a vlastním webu.

  • Statistiky nabídky – Přesměruje uživatele na statistiky inzerce dané nabídky.

  • Poptávky – Po kliknutí zobrazí všechny poptávky spárované s touto nabídkou.

  • Export – Po kliknutí umožňuje ovládat místa, na která se nabídka exportuje, a topování nabídky.

  • Záznamy, prohlídky – Umožní zadat záznam k nabídce nebo naplánovat úkol jinému uživateli.

  • A4 s hlavičkou – Rychlý tisk nabídky na nástěnku.

  • Klonovat nabídky – Akce, která naklonuje nabídku.

  • Časová osa – Zobrazí, jak se s nabídkou pracovalo v čase od jejího vzniku.

  • Změna makléřů – Možnost změnit vlastníka nabídky, popř. změnit spolupracující makléře.

  • Reference – Možnost označit nabídku do sekce "realizováno" na vlastním webu.

Hromadné topování

Je funkce, která umožní nastavit si kritéria pro automatické topování nabídky. Nemusíte se o tuhle činnost starat, systém vše automaticky provádí za Vás.

Pro hromadné topování je potřeba vyfiltrovat nabídky, které chcete topovat:

  1. Vyfiltrovat pobočku nebo jednoho uživatele.

  2. Vyfiltrovat exportní server (např. ano - Sreality.cz).

  3. Vyfiltrovat ostatní parametry.

Po vyfiltrování se zobrazí nastavení topu:

  1. Datum začátku topování - Datum, od kdy se začne topovat.

  2. Datum konce topování - Datum, kdy bude topovaní ukončeno.

  3. Pondělí-Neděle - Čas a den, kdy se budou nabídky topovat.

Topy se dají upravovat v editaci pobočky, kde je také přehled všech nastavených topů pro pobočku. Nově vytvořený top je aktivní.

AUKCE A DRAŽBY v POSKI REALU

V Poski REALU je kromě klasických typů smlouvy (prodej, pronájem) možné také zadávat stále oblíbenější aukce a dražby nemovitostí. Pakliže nevíte jaký je mezi dražbami a aukcemi rozdíl a nejste si jistí s ovládáním softwaru, neváhejte a kontaktujte naše obchodníky nebo podporu.

Pro případy zadání aukcí a dražeb je nutné splnit několik kroků, které jsou popsány níže v nápovědě. Aukce a dražby v plné funkčnosti není možné provádět pokud:

  • nemáte zrealizovaný web od Poski.com

  • máte zrealizovaný web od Poski.com, ale staršího data než rok 2019

  • v softwaru není aktivován modul aukce a dražby (aktivace na webové stránky se provádí za poplatek, dle výše spolupráce)

             Pro výše uvedené případy ale platí, že data k aukci a dražbám, je možné exportovat na realitní servery, ale nikoli v podobě která je očekávaná a popsaná níže na vlastní webové stránky. Export na realitní servery je umožněn, dle aktuální dokumentace exportních můstků.

  1. Aktivace funkce aukce v systému

Jako první krok je nutné aukce aktivovat v konfiguraci systému. Pokud ve vaší instalaci není možné nastavení aukcí, kontaktujte podporu Poski.com.

Cesta: Menu - Konfigurace - Nastavení systému - Nabídka a adresář - Aukce

obr. Cesta nastavení aukcí


V nastavení systému je nutné mít zapnutou funkci AUKCE -  ano (to stejné platí pro dražby). Zapnutí se provede jako u ostatních nastavení, kliknutím na tlačítko změnit. Aktivovat je nutné například v případě aukcí jak export na realitní servery, tak export na webové stránky, pokud máte webové stránky od Poski.com.

 

Nastavení Cookies na webové stránky


           Rok 2022 si na nás připravil díky úředníkům plno nástrah, co bude nutné řešit. Už od ledna 2022 platí, že je nutné po návštěvnících vašich webových stránek vyžadovat souhlas, pokud chce vlastník webu ukládat Cookies. To změní nastavení Vašeho webu. Bližší informace o problematice najdete v článku na našem blogu.  
          Cookies jsou soubory, které se ukládají při návštěvě vašeho webu. Do teď se ukládaly automaticky, nově se musíte každého návštěvníka zeptat, zda souhlasí s ukládáním.

  • Bez souhlasu nemůžete měřit návštěvnost webu s Google Analytics, měřit konverze Google Ads, Sklik, Facebook, analyzovat chování zákazníků pomocí nástroje Hotjar apod. To může být pro mnohé problém pro efektivní cílení reklamy.
  • Poski pro vás připravilo technické řešení, které vyhovuje novému zákonu i minimalizuje počet návštěvníků, kteří souhlas neudělí.

       Pokud samozřejmě zájem o řešení Cookies dle zákona zájem nemáte, nevadí, plně odpovídáte za chod webových stránek sami a případně se tedy majitel dané realitní kanceláře musí úřadům zodpovídat.
 
Kdy mohu Cookies editovat na webové stránce


          Níže uvedený návod je možné využívat tehdy, pokud máte k dispozici webové stránky od společnosti Poski.com v poslední verzi - (aktuálně k 20.1.2022 se jedná o verzi v6) a také realitní software Poski REAL v poslední verzi v6. Poslední verze webových stránek je vždy u webů, které jsou v pronájmu, nebo je placen roční poplatek za údržbu. Poski REAL se jak víte, aktualizuje v ceně vašeho licenčního poplatku, webové stránky ale nikoli. Jak verzi zjistíte? Na přihlašovací obrazovce nebo v levé části vašeho realitního softwaru pod menu. 

    obr. Informace o verze webu a systému


 


Vlastní editace Cookies


          Pokud jsou tedy webové stránky a realitní software na poslední verzi je nutné udělat programátorský zásah k aktivaci Cookies dle ceníku. Ten není možný udělat uživatelem softwaru, je nutný od programátorů Poski.com. Po této aktivaci programátorem, je ale možné už Cookies ovládat uživatelem a tento postup si dále ukážeme v nápovědě. Základní nastavení, které je správné, je připraveno přímo z výroby od Poski.com jako výchozí a je možné ho ale vámi libovolně měnit.
 Cesta: Menu - Web - Stránky - Přehled

  1. Editace Cookies se provádí v modulu pro editaci webových stránek. V záložce stránky, kde se edituje vlastní obsah webu v levém menu, je nutné kliknout na editaci hlavní stránky webu, jak je definováno na obrázku níže.

    obr. Postupy pro editaci Cookies



 

        2. Následně se další úpravy provádějí v záložce nastavení Cookies, kde je jako první krok nutné vybrat, jestli máte zájem o maximální nastavení Cookies nebo pouze o rychlé nastavení.

                obr. Nastavení verze Cookies


     a) Základní nastavení Cookies


Zjednodušeně řečeno, návštěvník webu si vybere pouze mezi měřením a neměřením, ze dvou tlačítek. Dá se očekávat v tomto případě pokles sledování návštěvníků na webu o 60%.

  • Vyhovuje platné legislativě od roku 2022.
  • Dojde k přenastavení současné Cookies lišty - web nebude ukládat Cookies, než dá návštěvník souhlas.
  • Bude možné povolit všechny Cookies a zakázat všechny Cookies, žádné další nastavení.

    b) Kompletní varianta Cookies


Zákazník si vybere, jak chce být sledován a měřen, úroveň sledování si může nastavit. Z naší strany (nebo spíše vaší, nastavení bude na webu) bude nucen se měřit nechat aktivním předvýběrem tlačítka. Očekáváme v tomto případě pokles sledování návštěvníků na webu o 30 % oproti současnému stavu.
      Tuto variantu vám doporučujeme.

  • Vyhovuje platné legislativě od roku 2022.
  • Cookies se rozdělí do jednotlivých skupin podle toho, zda se jedná o funkční, analytické či marketingové Cookies.

         3. Po vašem výběru je možné nastavit pozicování Cookies informací na hlavní stránce webu, textace tlačítek, jejich barva a také hlavní text na Cookies.


                                                                obr. Nastavení hlavní stránky Cookies


 

         4.Úplně stejné nastavení je možné udělat také pro případ podrobného nastavení Cookies, kde je možné definovat se texty například k marketingovým Cookies a nebo si celé texty vypnout. 


                                                           Obr. Pokročilé nastavení Cookies


 

     5.Pokud máte zájem o to, aby i přes informaci, že zákazník měření nebude akceptovat, ale stejně bude docházet k měření, je možné kontaktovat naší technickou podporu pro aktivaci takové možnosti. Nejedná se ale o doporučenou možnost.


                               Obr. Použití Cookies i přes nesouhlas.