Editace smluv
GENEROVÁNÍ SMLUV A ELEKTRONICKÉ PODEPISOVÁNÍ
Jsme moc rádi, že realitní software Poski REAL Vám umožní také funkcionalitu elektronického podepisování smluvních dokumentů. Realitní software umí nejen smlouvy elektronicky podepsat, ale také je pro podepsání z uložených dat připravit Jedná se ale o složitější práci se systémem a proto je nutné si vše pečlivě nastudovat a proces se naučit. V tomto návodu níže se zaměříme na následující:
-
Příprava smluvních podkladů k budoucímu generování smluv
-
Jak si smlouvu v systému vygenerovat a připravit k podpisu + nahrání smlouvy vložené do systému mimo generátor smluv
-
Proces kontroly smlouvy a revize smlouvy ze strany klienta
-
Vlastní podepisování s klientem na místě a vzdáleně
-
Archivace a schválení smluvních dokumentů
Příprava smluvních podkladů v systému
Realitní software má zadaných cca 80 % informací, díky následné inzerci na realitních serverech, které jsou nutné k vygenerování smlouvy. Aby systém ale mohl generovat smlouvy je nutné zadat smlouvy dané RK do systému, označit proměnné (napríklad adresa, provize), které se mají ze systému generovat a připravit si tak své smlouvy pro následné generování ze softwaru automaticky.
Smlouvy je možné uložit pro budoucí generování ve dvou formátech:
-
Nahrání smlouvy do systému ve wordu, díky kterému bude možná následná plná editace smlouvy (uživatelé systému mohou smlouvu měnit celou) s označením proměnných, které bude software do smlouvy vyplňovat automaticky.
-
Nebo nahrání smlouvy ve formě PDF, díky kterému nebude možná plná editace polí, ale pouze vybraných polí, které makléř za normálních okolností vyplňuje.
Nahrání dokumentů pro potřeby generování se provádí v konfiguraci systému, kde je nutné provést základní nastavení. Nebo je nutné si v přehledu smlouvy kliknout na přehled šablon a další přidat.
Cesta přes nastavení:
Menu - Konfigurace - Nastavení systému - Šablony tiskové sestavy, emaily - Šablony smluv.
obr. Cesta nastavení smluv
Následně je nutné nahrát si danou smlouvu do systému pro další úpravu a editaci. Kliknutím na plusko v pravém horním rohu. Protože je možné vytvořit několik druhů smluv, je nutné pro nahrání vybrat tu správnou formu.
obr. Nahrání smlouvy do systému
Smlouvu lze po nahrání také klonovat mazat a zatřídit ji do správné viditelnosti. Tedy například, že smlouva bude viditelná pouze dané skupině nebo, že se jedná o smlouvu osobní viditelnou pouze přihlášenému uživateli. Po vytvoření kategorie, do které bude smlouva zařazená je nutné překopírováním nahrát danou smlouvu a následně označit položky, které se mají generovat ze systému a budou se tedy doplňovat při vlastní tvorbě smlouvy. Editování proměnných se provádí tak, že se na místo, kde se má proměnná z uložených dat proposat klikne značkou %, vybere se daná proměnná z číselníku a dooznačí se rovněž značkou %. Jedná se vlastně o jakési uvozovky, do kterých se vybraná proměnná vloží.
-
Vytvoření PDF FORMULÁŘE
Pro vytvoření je nutné mít aktivní plnou verzi Adobe Acrobat, pro umožnění celé editace. Otevřeme si Adobe Acrobat. Vybereme “Soubor” -> “Otevřít” a vybereme PDF soubor, ze kterého chceme vytvořit PDF formulář. Následně z pravé lišty vybereme “Vytvořit Formulář” nebo přejdeme přes “nástroje” -> “vytvořit formulář” .
Následně pokračujeme se stávajícím souborem nebo můžeme vybrat jiný soubor a klikneme na spustit.
obr. Spustit tvorbu PDF formuláře
Acrobat se pokusí nám sám vytvořit pole pro zadávání. Kde pole nejsou, tak je přes nástroje (viz obrázek) přidáme. A kde je nechceme, tak je označíme a smažeme.
obr. Odstranění pole
Postupně si přidáme pole, kde je potřebujeme a při tom už si pole pojmenujeme. Změna názvu pole a velikosti písmen a další editace se dělá dvojklikem na dané pole. Následně si ve vlastnostech upravíme toto pole jak potřebujeme.
obr. změna názvu, editace
Místo pro podpis a datum podpisu nemusíte nastavovat -> přidávají se pole při podepisování smlouvy.
Nastavíme si celý formulář tak, jak potřebujeme (viz obrázek) a uložíme si ho.
obr. Nastavený formulář
Přejdeme do Poski REAL a v menu vybereme smlouvy -> přehled šablon.
V pravém horním rohu vybereme + a následně vybereme požadovaný typ ( v závorce musí být PDF FORMS ).
obr. Vytvoření šablony
Následně si můžeme změnit název, viditelnost, atd. Přetáhneme náš PDF soubor nebo klikneme na pole a vybereme soubor z disku.
Po nahrání souboru klikneme na KONFIGURACE.
obr. Konfigurace
U každého pole klineme a vybereme odpovídající konfigurátor ( viz obrázek )
obr. Editace pole
Po nastavení všech polí (check boxy se nenastavují ) klikneme úplně dole na tlačítko zpět. Poté klikneme na tlačítko uložit. Smlouva je nyní nastavená na propisování z nabídky do určených polí formuláře. Doporučujeme si zkontrolovat, že jste si nastavily správné konfigurátory.