Zadání nákladu
Do modulu finance - náklad se zapisují náklady, které vznikly s provozem jedné konkrétní nemovitosti (zakázky). Zadání nákladů je řešené manuální cestou a je velice jednoduché.
Evidence nákladů je důležitá pro případ výpočtu uzávěrky makléře. Náklady dělíme na:
-
Účetní - Tedy ty, které se odečítají od provize hlavního makléře zakázky a zapisují do salda zakázky.
-
Neúčetní - Náklady, které má RK nebo i sám makléř s provozem zakázky. Nezapisují se do salda zakázky, ale mohou evidovat skutečný stav nákladů. U makléře je to například náklad na cestu k prohlídce pro jeho evidenci.
Po zadání níže uvedených údajů se náklad ihned propíše do přehledové tabulky k zakázce.
Po zadání všech nákladových údajů je nutné kliknout na tlačítko “Uložit”.
Při zadávání se vyplňují tato pole:
-
Záznam – Základní záznam typu zadávaného nákladu, nejčastěji tedy náklad k nabídce.
-
Kategorie – Typ zadaného nákladu.
-
Částka – Celková výše tohoto vybraného nákladu - s nebo bez DPH.
-
Poznámka - Poznámka k typu nákladu.
-
Odečítat od provize – Je určení, jestli se má náklad odečítat od provize hlavního makléře z obchodního případu. ANO = náklad se odečítá z provize makléře tohoto případu a eviduje se do salda (například když RK zaplatí za makléře videoprohlídku). NE - jedná se o náklad RK, který se nemá odečítat od provize, ale bude evidován jako náklad v obchodním případu.