Pomocník pro řešení problémů s Poski REAL

Vytvoření kontaktu

Při vytváření nového kontaktu je nutné zadat alespoň příjmení klienta a jeden telefon nebo e-mail.

POZOR: Od 25.5.2018 platí nové nařízení Evropské unie o uchovávání osobních údajů na klienty - GDPR.  Náš realitní software je na tuto změnu připraven a rádi Vás o metodice budeme informovat včetně poskytnutí smluvních materiálů.

V případě psaní/editace údajů přímo do kontaktního formuláře se provádí automatické vyhledávání existujících kontaktů v databázi a umožňuje tak kontrolovat duplicitu záznamů (prohledávání se provádí na všech polích ve formuláři).

  Postup přidání klienta:

  1. Zadejte do pole jméno a příjmení osoby, po zadání může dojít ke dvěma situací

    • Kontakt není zatím zadán v databázi – postupujte dále s vyplněním kontaktů na něj
    • Kontakt je již uložen v databázi softwaru. V tomto případě vyberte klienta a budete přesměrování do náhledu klienta, kde můžete zkontrolovat jeho uložené údaje a aktivity.

  2. Pokud klient nebo zájemce uložen v databázi není, je nutné vyplnit alespoň jeden telefon nebo e-mail klienta a kliknout na tlačítko vytvořit. Doporučujeme především uložení e-mailu – pro případ párování poptávek.

    • Pokud potřebujete zadat více než 2 kontaktní údaje, můžete přidat libovolné množství kontaktních údajů pomocí tlačítka 
    • U každého kontaktu se ukládá jeden výchozí e-mail a telefonní číslo
    • Tyto výchozí kontakty jsou použity pro zasílání automatických e-mailů a sms
    • Výchozí kontakty jsou v editaci označeny  a v náhledu klienta tučně.
    • Je možné je změnit v editaci kontaktu
  3. Máte-li zájem upravit více informací o klientovi, adresu a další pole, klikněte na tlačítko C:\Users\dell\OneDrive\Poski.com\POSKI REAL\Manuál + nápovědy\Nápovědy Poski REAL\Obrázky k nápovědám\Editace klienta.png pro další úpravy. U podrobnějších informací věnujte pozornost následujícímu:

    • V záložce osobní údaje

      1. Oslovení – které je důležité v případě, že klientovi budou odeslány newslettery, nebo přání k narozeninám. Oslovení je možné vyplnit manuálně nebo počkat na vyplnění přímo realitním softwarem. Na pozadí softwaru funguje automat, který postupně oslovení skloňuje dle vyplněných údajů sám. Tento proces probíhá postupně dle velikosti verze softwaru.

      2. Interní poznámka – slouží k doplnění interní poznámky o klientovi, která je pouze pro potřeby dané kanceláře, nikam se neexportuje, jedná se pouze o interní informaci.

      3. Datum narození – máte-li zájem odesílat klientovi přání k narozeninám, je nutné vyplnit datum narození nebo rodné číslo.

    • V záložce nastavení

      1. Vlastnosti – zařazení klienta do dané skupiny odkud byl jeho kontakt získán, může být ve více skupinách. Pokud nedojde k manuálnímu přiřazení, přiřazuje se vlastnost automaticky v závislosti z jakého modulu je klient zadán. Význam vlastností.

        1. Majitel  - zadaný kontakt je majitelem nemovitosti, veden jako klient

        2. Poptávající – kontakt poptává nemovitost, veden jako zájemce

        3. Prohlížející – kontakt poptává nemovitost, veden jako zájemce

        4. Web – kontakt, který komunikoval přes webové stránky, veden jako zájemce

        5. Developer – kontakt je developer

        6. Jiné – kontakt bez zařazení

      2. Nastavení – nastavení je podobné, jako v případě vlastností s tím rozdílem, že po nastavení dochází k nějaké činnosti a nejedná se pouze o pohledové označení.

        1. Odebírat newsletter  - ANO = klientovi bude odesílán newsletter, pokud využíváte tento modul. Pozor na korektní nastavení GDPR.

        2. Zasílat nabídky k poptávkám – ANO = klientovi se budou zasílat poptávky, pokud dojde ke spárování s nabídkami Vaší RK

        3. Zasílat blahopřání emailem – ANO = pokud je uvedené datum narození klienta, bude v den jeho narozenin odeslaná automatická e-mailová zpráva. Tu je možné editovat v modulu Nastavení – nastavení systému – klienti. Pozor na korektní nastavení GDPR.

        4. Odebírat ohlasy – ANO = u klienta je povoleno odesílat ohlasy se statistikami nabídek (z modulu nabídky)

        5. Synchronizace s Google kontakty – ANO = povolení synchronizace s Google účtem, kontakt se přenese do Vašeho Google adresáře

        6. Sledování insolvence – ANO = kontakt je zařazený do monitoringu sledování insolvence. Systém automaticky po 10 záznamech denně kontroluje takto označené klienty a upozorňuje, pokud je klient v insolvenci.

        7. SMS klientovi – ANO = je možné klientovi či zájemci odesílat informace formou SMS zprávy. Nastavení je viditelné, pouze pokud je modul aktivní.


Tip: Výchozí nastavení ANO x NE provedete v modulu nastavení následovně. Nastavení – nastavení systému - klienti


  1. Tlačítkem C:\Users\dell\OneDrive\Poski.com\POSKI REAL\Manuál + nápovědy\Nápovědy Poski REAL\Obrázky k nápovědám\Ikona mazání.png provedete smazání zadaných záznamů.

Informace o firmě

Pokud je klientem firma, je nutné vyplnit údaje související s firmou.

Povinný parametr pro firmu je IČ společnosti. 

V případě nevyplněných povinných údajů, není možné klienta uložit